Salam..........





Monday, June 15, 2009

Kerinduan kepada Sahabiah...

Duduk atas kerusi di pagi Isnin ini selepas lena yang panjang. mana x nye kat umah.Astaghfirullah..Mudah-mudahan dapat kembali insaf dan berubah.huhu..
Rakan-rakan yang dikasihi sekalian,
Sepanjang hidup selama hampir sembilan belas tahun ni, ramai manusia yang ku temui dan ketaarufi. Kadang kala hampir terlupa walau pernah bertemu suatu ketika dulu. Mungkin ketika bermain pasir time kecik-kecik ke,main guli ke, gasing ke..tapi kematangan menuntun diri untuk menilai erti kawan dan persahabatan dalam hidup di dunia ini. Tanpa mereka mungkin aku akan hidup kesepian dihimpat keresahan dan kekosongan. Jadi sahabiah sekalian:
SKDBR:nik,ima,yasir,raja,syarirol,faiezie,syahmi, umair,rudy,anisah,azlin,ruhaini,hida,norehan,najib,rahman,akmal,
izzani,yusri,ameera,
fatin,aishah,akmal,fazirul
Sdar:fadhli,munir,faisal,ashraf,nizam,syakir,thaqif,ammar,Qamarul,
akmal,nazri,syahmi,
farid,fahroni,tuan,sabqie,fikri,rifqi,taufiq,
Kms: Muhammad,syafiq,fikri,izzat,afiq,abang,nazmi,syahmi,faiz,
hanifi,syafiq,rahman,
rahimi,azrol,kamal,arif,adam,isyam,iqbal,ikmal,
hakim,fatin,namirah,
samihah,aishah,ainul,yasmin,shahida,hanan,atikah,ainnatul,
amer,amjat,alif,asif,
Di luar tempat belajar:rabii,aziz,keme,din,haq,naufal,faisal,rahman,ammar,ikhwan,
fakhrul,muzakkir,
baihaqi,hanis,ameera,aisyah razak wa idris,farhanah,rasyid,mujahid,naqiuddin,hidayah,sarah,fatimah,
laili,atiqah,hani izzati,azharul,fami,shahreza,syafiq haziq,syahmi,syuhada,alia,hajar,huda,iman,farah,sahabat seusrah,
sahabat kmb,sahabat seperjuangan sekalian,

dan banyak lagi nama lain yang tidak mampu untuk ditulis sekalipun masih ingat. Harap yang tidak dicatat tidak terasa kerana kalau nak tulis semua mungkin ambil masa ribuan tahun mungkin..Yang penting Sahabat-sahabat yang dicintai sekalian, aku tidak pernah merasai kekosongan dengan adanya kalian. Tanpa kalian mungkin aku bukan aku sekarang. Buat semua kawan,rakan,dan sahabat yang pernah mengenali diri ini.......Kuhadiahkan nilainya melalui video ringkas ini tanda kasihku..Doaku buat kalian insyaallah tidak akan terputus sehingga ke akhir hayat ku di dunia ini.Insyaallah..


Andai ada kesilapan dan salah silap ku sepanjang kita berkenalan, mohon ampun duhai sahabat...


Marilah sama-sama kita mohon keampunan dari Allah. Mudah-mudahan dosa kita diampunkan dan diletakkan antara mereka yang peroleh syurga.

16 comments:

R-Lau R-Piz said...

kadang2 mmg aku sendiri pun terfikir kembali persahabatan yg pernah aku jalinkan sblm ini...

rasa sedih, terharu, hiba, rindu...suma nye ada...
andai ada diberi peluang, nk jumpe balek diorang sume...

MOHD ASHRAF said...

terharu..syukran...

arrabe' said...

syukran akhi..
itulah ukhuwah yang dilandaskan kerna Allah.
hati akan berasa tenang bila kita bersama.

Anonymous said...

Salam...
Terima kasih En Harith...terharu membaca post...
Menahan sebak di dada...huhu
Hmm...nk kongsi satu hadis di sini...

Sabda Rasulullah s.a.w:
“Tiga perkara yang boleh mengeratkan persahabatan dengan saudaramu iaitu memberi salam apabila bertemu dengannya dan menyediakan tempat duduknya dalam sesuatu majlis serta panggilah ia dengan nama yang paling disenanginya.”

Semoga Allah merahmati persahabatan yang terjalin kerana-Nya...Insyaallah...

suara saudara said...

Assalamualaikum....
saudara, terima kasih kerana menghargai aku sebagai sahabatmu, harap ianya berkekalan ke hujung waktu.
Semoga Allah meredhai persahabatan kita..

S Y A H I D A H said...

:')

Harithmkt90 said...

Insyaallah...Sahabatku sekalian..ku sentiasa merindui dan menyayangimu kerana Allah..atas landasan islam kita bersatu atas landasan iman kita berpadu atas landasan taqwa kita menuju..
kepada:
alau-benarlah kata-katamu..tiada yang tidak benar melainkan mereka yang tidak membenarkan.
Ashraf-afwam
farid-wsalm, insyaallah dan terima kasih banyak2 kerana menjadi sahabat yang selalu mengingati ku di kala kelalaian.mudah2an Allah sentiasa merahmati ku.
arrabe-insyaallah
syahidah-senyum itu sedekah..
Anonymous-rasanya kenal kot sape selalu panggil en harith..nway,hadis yang mantap.insyaallah..ustazah..(panggilan yang baik)

huda said...

salam ukhwah..
sebak dada,trsentuh jiwa membaca..
sesungguhnya setiap yg bernama ukhwah fillah itu manisnya x tergambar..

moga persahabatan kita diredhai..

yAyA kookoo said...

salam..~~~
terharu2...~~~
thnx cz still mengingati diri y serba kekurangan ni....^_^
smga Allah meredhai pshbtn kita...

Harithmkt90 said...

Salam ukhuwah kepada huda dan anisah..Insyaallah fi ridhallah..pray for our happiness esp in the

hereafter..

khAzInAtUL AsrAr said...

salam..

ehem2..ana masuk senarai ke?..insyaAllah, bersatu atas dasar aqidah semata-mata..

Harithmkt90 said...

Kpd khazinatul asrar..insyaallah..jarang bersatu atas dasar lain..sekalipun nti kawin ker..perkahwinan itu ats landasan aqidah...kirim salam sahabat mpp kmb yg lain...lama x jumpa diorang..rindu seyh..pesan kat diorang walupun kita dibezakan dengan huruf S dan B..sama2 kita bersatu atas dasar aqidah...

Berfikir Sejenak said...

Semoga hubungan kita berterusan dan berpanjangan.

muhamad nazri said...

ape kawen2 ni bro???? keh3
rindu kat gue... rindu kamu juger..
hahaha
aku da bagi pon kan blog aku kat friendster~
hurm... tu r
tak update... hohohoh

Harithmkt90 said...

aku dah dlete fs aku lar wak..aduh...kim salam dak eco sukan aku

nasyiq al_esfahani said...

salam tasyawwuq...bt insan b'glar shbat...
syukron bizikrikal karim...
kdg2 dunia yg kita hrapkan mekar indah dgn bajaan bunga kasih dan sayang xksampaian dek hilangny duga sorg shbat...
shbat yg tegar b'dri di jlnNYA...
shbat yg tidak lalai mengutus risalah hmbusan kdamaian nubuwwah...
shbat yg m'hargai nilai sebenar ukhwah sebuah p'sahabatn..
krn itu aq b'sykur mmiliki seorg shbat...
umpamamu akh...
mohd harith b kamaluddin...