Salam..........





Tuesday, August 24, 2010

Pengalaman Tak Terucap.....

Hari pertama ibarat orang yang baru sahaja berlari 550 kilometer. Penatnya hari pertama mengajar sehingga terdetik bila la nak abis mengajar. Maklumlah cikgu sementara baru. Kena dengan budak darjah 2 dan 3. aduh...hehe. Namun begitu, keletihan bertukar kegembiraan bilamana hati dan jiwa mula serasi dengan keadaan sekeliling. Demikianlah apa yang dirasai oleh guru-guru saya dulu kot ketika saya masih nakal. Sekarang pun nakal jugak.hehe. Mudahan pengalaman mengajar ini memberi sedikit manfaat dari sudut interaksi dengan anak-anak di masa hadapan. Walaupun gaji guru tak selumayan guru di SDAR dan KMS, hehe, tetapi jauh lebih besar dari itu, satu pengalaman yang menjadi guru kepada saya pada masa hadapan. Kepada guru di SDAR dan KMS juga pada yang tidak tertulis, hehe, terima kasih. Dengan izin Allah saya berjaya setapak demi setapak menuju keredaan Allah.
Kepada kawan-kawan yang masih belum berpengalaman mengajar, saya syorkan untuk mencari peluang mengajar di sekolah-sekolah. Best. Tidak terungkap dengan perangai budak2 yang bermacam jenis. Semoga pengalaman ini ditambah dengan jualan kerepek, minyak kelapa dara, telekung, dan sebagainya menjadi titik permulaan kepada kejayaan akan datang.Insyaallah.hehe.apalah yang mengarut ni haris....hahahah

No comments: