Salam..........





Thursday, June 3, 2010

Kafir realiti vs muslim ilusi

Salam...
Kafir realiti menentang islam ilusi...

Pembaca yang dikasihi Allah sekalian,
Hari ini kita digegarkan dengan beberapa siri ancaman dan pergolakan dalam dunia islam. Ulama berselisihan dengan ulama lain. Tokoh-tokoh terkemuka islam berdebat antara satu sama lain untuk mempertahankan hujah masing-masing terutama dalam perkara cabang sehingga ke tahap taasub pada sesetengah orang malah ada yang sampai mengkafirkan antara satu sama lain sedangkan pada hakikatnya mereka berpegang kepada akidah yang sama. Mana mungkin kita dapat mengalahkan musuh islam sedangkan dalam islam sendiri tidak berhimpun satu perpaduan yang pernah digondol oleh pemimpin perpaduan satu ketika dahulu oleh nabi kita Muhammad SAW.

Pembaca yang disayanggi sekalian,
Hari ini aku ingin sama2 membawa kita berfikir, kenapa umat islam hari ini masih belum mampu mengalahkan musuhnya. Banyak sungguh ayat Quran telah menerangkan kekejaman yahudi dan nasrani. Bagaimana sifat mereka. Bagaimana prinsip mereka. Hanya dengan satu ancaman yan berlaku di perairan, umat islam seluruh dunia mula panas dan mulalah melakukan pelbagai perkara untuk mengecam tindakan puak yahudi dan nasrani. Mereka suka melihat gelagat umat islam dalam keadaan sedemikian. Namun, disebalik kejadian itu, Al-Quran sejak beberapa kurun telah pun menjelaskan sifat mereka yang dari dahulu sehingga ke hari ini tidak akan berubah.Bahkan juga sifat orang yang beriman. Telah terang lagi bersuluh. Tidak diragukan umat islam dahulu adalah umat islam yang beriman kerana umat islam dahulu adalah umat islam yang beriman dan itulah realiti umat islam sebenar. Islam yang realiti berdepan dengan kafir realiti, maka Allah memenangkan mereka atas orang2 yang kafir dalam segala sudut kehidupan.

Pembaca yang dikasihi sekalian,
Namun apa yang hendak disertkan dalam mesej ini, adakah muslim pada hari adalah muslim realiti atau sekadar ilusi?tidak perlu jauh kita lihat malaysia.kita akan dapat menilai.Bagaimana muslim yang pada hari ni ingin menentang dan mengalahkan kafir realiti sedangkan kebiasaannya secara ketetapan realiti biasanya akan mengalahkan ilusi.
Wallahualam.

2 comments:

nawhki said...

salam alaik~~
hurm,x clear..
jadik,apa perlu kita buat untuk ubah..i mean from islam ilusi kepada islam realiti..??

Harithmkt90 said...

MEngucap kalimah syahadah dan menjaga tuntutan nya serta menyampaikan pada yang lain..wallahualam..